Obsahový marketing

Čo je Obsahový marketing?

Obsahový marketing (anglicky content marketing) je spôsob marketingu, ktorý si kladie za cieľ dosiahnutie marketingových cieľov pomocou obsahu.

Je súčasťou Inbound Marketingu a svojím charakterom ho môžeme zaradiť medzi metódy pull marketingu, pretože zákazník pri ňom sám aktívne vyhľadáva informácie a na obsah môže zvyčajne reagovať (skrze komentáre, zdieľaním a pod.).

Obsah pri obsahovom marketingu vzniká často na základe obsahovej stratégie. Tá má za cieľ vymyslieť taký obsah, ktorý cieľové publikum (ktoré sa niekedy odvodzuje od person) vzdelá, informuje, alebo pobaví. Obsahový marketing nie je synonymom pre copywriting. Ten sa zaoberá len písaním textov, nie ďalšími formami obsahu. 

 (kliknite pre zväčšenie obrázku)

Možností a tém o ktorých písať a tvoriť obsah je množstvo. Pre váš biznis potrebujete aspoň základnú obsahovú stratégiu. Určiť si, aký obsah sa vám oplatí produkovať a ako často. Aké cieľe chcete dosahovať, aký má byť ten správny mix a tón hlasu vašej firmy, vášho produktu?

 


 

Čo je Inbound marketing?

Inbound marketing je súbor aktivít, ktoré sa snažia priviesť návštevníka, z ktorého sa stane spokojný zákazník. Oproti tradičným „outbound“ aktivitám (push marketing – billboardy, TV a rádio reklama, bannerová reklama) netlačia reklamu smerom k zákazníkom, ale získava ich pozornosť, privádza ich na web, a to väčšinou vďaka tvorbe užitočného a zaujímavého obsahu. Inbound marketing hľadá najlepšiu cestu, ako z ľudí, čo danú firmu ešte nepoznajú, urobiť zákazníkov, ktorí ju budú ďalej odporúčať.

Ako uvádza HubSpot, v rámci inbound marketingu exsistujú 4 základné kroky ako zmeniť náhodného návštevnínka na spokojného zákazníka:

  1. Zaujať (prilákať náhodného okoloidúceho)
  2. Kovertovať (získať údaje, žiadané kliknutie či návštevu stránky)
  3. Uzavrieť (zaistiť  predaj, doviesť k predaju)
  4. Poťešiť (prekvapiť zaujímavým obsahom)
 (kliknite pre zväčšenie obrázku)

V rámci týchto krokov je možné využiť niekoľko rôznych nástrojov. Niektoré zdarma, mnohé však finančne náročnejšie. Preto je jasné, že si musíte správne vybrať a vhodne ich použiť práve pre váš biznis v rámci zvolenej stratégie.

 


ZDROJE: Wikipedia.org, HubSpot.com


 

služba MYMARKETING

Návrh obsahovej stratégie

Zhodnotenie súčasného stavu vášho obsahu (ak už nejaký máte). Analýza a zhodnotenie vašich aktuálnych príležitostí – aký obsah presne tvoriť, aké témy pokrývať a akým spôsobom, tak aby si našli svoje publikum. Tak aby zaujali vašich potenciálnych zákaznikov. Aby ste zaujali aj takých, ktorí o vás ešte vôbec nevedia a ani by si o vás sami od seba nič nevyhľadávali. Bez toho aby sme do nich tlačili reklamné frázy a prenasledovali ich otravnými banermi.

Návrh magazínu, kategórií a pravidelného publikačného plánu s ohladom na vaše biznis ciele ale aj s ohľadom na podrobnú SEO analýzu a prieskum kľúčových slov. Výber a nastavenie inbound marketing nástrojov podľa vašich potrieb (v rozsahu danej služby; nezahŕňa poplatky za platené nástroje tretích strán). V prípade potreby aj zaistenie/odporučenie potrebných zdrojov (grafik, copywriter, video produkcia, príklady publikácií atd.).

 

Pre koho je služba určená?

Kvalitnú obsahovú stratégiu potrebujú hlavne spoločnosti orientujúce sa na predaj cez internet, či také, pre ktoré je internet jedným z marketingových kanálov. Hodí sa tiež, ak chcete prirodzene zvýšiť dosah a celkovú viditeľnosť vašej značky, či produktu v rámci neplateného vyhľadávania.

Službu môžu využiť malé a stredné podniky pre svoje interné potreby (ak si chcete obsah riešiť svojpomocne), ale aj rôzne marketingové agentúry, či freelanceri pre potreby svojich klientov.

 

Čo získate?

  • Analýza súčasného stavu vášho obsahu
  • Kompletná prezentácia obsahovej stratégie
    (ktorou sa budete riadiť cca pol roka a následne si ju budete sami alebo s mojou pomocou upravovať a vylepšovať na základe odozvy z trhu)
  • Základný publikačný plán a štruktúra vášho magazínu
  • Návrh úprav štruktúry webu (v prípade nedostatkov)
  • Dotiahnutie obsahovej stratégie do realizácie, vašimi vlastnými alebo externými zdrojmi

 

Máte záujem?

Napíšte mi už dnes

 

*cena služby záleží od celkového rozsahu prác a bude presne stanovená pred zahájením (pretože každý biznis je iný, aj ten váš)